torsdag 4. desember 2008

Luke 4: Studio














































































Luke 4: Studio
Her er ein liten smakebit over nokre av dei "ørten" :-) ungane eg fotograferte i helga. Skal visa fleire bilete ein annan dag, for ingen er gløymt! Knallskjønne ungar heile gjengen, alle fotografert med mitt nyinnkjøpte studiosett. Så nå blir da studio...
Endeleg så er eg ikkje SÅ avhengig av at veret skal vera "på topp" når det er booka eit oppdrag. Veldig kjekt med blitzlampar, om eg trives like godt med det naturlege lyset. Uansett om blitzlampar, softboksar eller ei, kontakten med den du tek bilete av er og blir det viktigaste. Kontakt og litt tull og tøys... :-)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Heisan! Har snikt rundt på bloggen din ei stund; den er utrolig flott med mange nydelige fotografier!!! Kjempeflink er du! Jeg jobber som grafisk designer, så våre interesser er sammenfallende. Ser at du at har kjøpt studiosett; er det mulig å få litt mer nøyaktig spesifikasjon på dette? Liker også å ta bilder, og har lyst til å lære MER... Du inspirerer stort, det skal du vite!

Hilsen Lise Mette

GAWO sa...

Nydelige unger som det sikkert er gøy å fotografere. Kan tenke meg at det er liv å røre hos deg når alle står i kø :-)

Når jeg har tatt portrettbilder så har jeg som oftest tenkt "hele hodet" Men nå ser jeg at jeg må komme meg tettere på. Jeg ser at du kutter av hodet (du skjønner sikkert hva jeg mener) og da lurer jeg: er det en regel for sånt eller er det moten som mener at sånn skal det være nå. Egentlig er det sånn med interiørbidler også. Det er litt uvant å tenke sånn for meg, men jeg prøver å forandre meg og lære. Tar du mest sort/hvitt bilder?

Liv Elin sa...

Nydelige blinkskudd av en herlig gjeng ! :)

Så spennende med studio da - (noe jeg også drømmer om - en vakker dag ! )

Gleder meg til neste luke åpnes ! :)

Anna sa...

Kjempefine bilder, liker godt utsnittene dine! Ønsker meg studiolamper jeg og, men det blir ikke riktig enda! Tar lite bilder selv om dagen, er jo ikke ett minutt med dagslys i tiden jeg er hjemme i uken, så er kun helgen en kan ta bilder inne – men studiolys blir litt dyrt til bare hobby :)
Anna

mali-mo sa...

Hehe. Tull og tøys er nok undevurdert som oppvarmer og problemsløser i det store og hele tror jeg ;)

Masse nydelige unger hos deg idag, og nydelige foto. Flinke-Bodil er du! Og har slett ikke forkastet den gnikkke-gnukke-planen min. Bare vent! (HIHIHI) ;)

mali-mo sa...

Jeg har nok det ser du ;) Har leitet og leitet og leitet...og ble belønnet med 4 lysslynger i posten. MED blomster! Her er de:

www.k-shop.dk

;)

cam sa...

Hei!!

Er innom bloggen din titt og ofte, men tror aldri jeg har lagt igjen en kommentar før. Men klarer ikke holde meg lenger.. Bildene du tar er bare heelt nydelige!! Blir målløs! Lyset, fargene, objektene.. Åh;)

Takk for masse inspirasjon!!
Cam

Astrid sa...

Du er så flink!!!
Nydelege ungar, men det er jammen ikkje lett å få fram uttrykka deira alltid, og det har no du fått til med samtlege!
Heilt imponert eg:D

Bitteliten sa...

utrolig flott steming på bildene! Alle barna var så vakre ♥

Flott blogg også! Kikker gjerne innom her igjen!

Hanna sa...

So beautiful! I wish I had this kind of pictures of my girls.

rod i hob sa...

233333333333333333333
Ja -då valgte Simba å legge igjen ett par ord her og. Som du forstår e han ikkje særlig flink med ord-men han beundre arbeidet ditt han og. Kansje han har lyst å ta seg en tur i studioet ditt?? Spennande altså! Å nydeligt fine bilde som vanlig :-) God helg!!

Anonym sa...

hei Bodil.
Ein heil haug skjønne ungar :-) Spesielt dei to tante sine go`klompa :-)
skal avgårde på nattevakt nå Snakkes og klem fra Linn.

Surlands Jem sa...

Så vanvittig fine bilder du tar!
Skulle gjerne hatt deg her en dag:-)

Ha 1 fin førjulstid!

Hilðe sa...

Tykkjer at du får fram auga spesielt godt i portretta dine.:) Skapar ei god stemning.