mandag 2. februar 2009

Den heimkomne stolen


Fleire av dei siste innlegga mine har vore prega av "kva ein finn etter rydding". Derfor to innlegg i dag, som handlar om nett det samme! Tolix stolen min kom nemleg også til sin rett, dvs. fram i lyset, etter ein desemberovervintring under ei stor mengde ytterjakker. Blir jo null riper i lakken av det, så kanskje det er sånn slike stolar bør ha det?
Dei to boss-spanna mine på hjul "fann" eg etter ein tidlegare ryddesenanse. Dei vart kjøpt for mange, mange år sidan, når Bohus hadde opphørssalg her på Stord. Spanna som mannen min hatar (dei dett berre ein pustar), elskar eg!
Positivt: Det å "finna" objekt i eigen heim må vera eit stort pluss viss ein har annlegg for å vera litt uorganisert, eller la oss kalla ein spade for ein spade: Rotete... :-)

11 kommentarer:

Tante Mimmi sa...

Fyst må eg sei: WAW! og den gjeld for teikninga under! Me hadde ei slik oppgåve på høgskulen me også...men i fylgje læraren min vart eg aldri fredig..... og du med augo att!:)
Og so ser eg at du har stolen "min"! Kan eg komma bort og rydda å leita litt og sjå om eg finn noko!?? (Eg trudde eg visste ka hus du budde i no...men til jul når eg var ute ein tur skjøna eg at DET visste eg IKKJE) (Det er mangt ein kan skjøne seg på når det er mørkt ute og lyst inne!)(for huset eg hadde plukka ut var IKKJE ditt- det lovar eg) (ja..om ikkje pyntetalerkenar rundt heile stova er noko du har lagt din elsk på utan å dele det med oss!)

Stolen min ja...blir ein litt kald i rumpen(kan kje skriva r...)-det har eg lurt på- for eg synest dei er såååååå fine, men er litt redd for å fryse på enden!
(hallo!? Dinna komentaren her burde ikkje vore på trykk..)
skit au!

Fru Fjeldhammer sa...

Fytte katta for noen lekre funn... jeg tar meg gjerne en tur for å lete litt jeg også! *S*

Ha en fin uke!
Klem

Anonym sa...

Elsker den stolen!
Har sett den i pastellblå et sted, og blir grønn av misunnelse..!

Fire Hjerter sa...

De Tolix stolene er bare utrolig kule. Og skattejakt i eget hjem kan av og til by på spennende overraskelser.

Emmeline sa...

Her kommer den ene skatten etter den andre frem i lyset... Først og fremst til tegningen under her; KNALLFIN Bodil. FOR ET TALENT?
Du er rett og slett utrolig flink!

Likte godt sauetegneserien din her for lenge siden også....Når vi først er inne på tegning altså;)

Og så ser jeg stolen din... De er jo tøffe disse Tolixene. Må jo bare innrømme det... De er nesten alt for tøffe;) Jeg ser på hvite Tolixer hver gang jeg er innom Berthas Oldebarn.

Tror jeg vil være med Tante Mimmi og rydde hos deg. Sånne ting finner man nemlig ikke når man rydder hos meg. Her er det svarte bananskall og våte håndklær. Ikke noe man kan vise frem på bloggen...

I går var jeg på visning her i nabolaget. Jeg fulgte mine to brødre (som liker å gå på visning). Da vi kom inn døren tittet megleren først på meg og så på min bedre halvdel, og så sa han til darlingen; Dette huset har kjellerboder som kan låses!!!

Du snakker deg om å få paranoia....
Ser du tøffer deg på fjesboka også..Bare pass deg ellers skal jeg advare alle mot BODIL Bo på riksdekkende televisjon;)

Min Still By Maia sa...

I love Tolix!
Har to stk hvite som jeg er veldig glad i :)

KLEM

Anonym sa...

Fine bilder. Lys... jeg savner lyset jeg!!! Kom vår og sommer... kom :)

MODERN COUNTRY sa...

Vil ha!! Ble så inspirert av det flotte kjøkkenet til Maria i In My Carport, med disse stolene i forskjellige farger og nyanser. En drøm av en Design og som passer inn nesten hvor som helst. Ikke rart du er glad, de er lekre!!

Aina

Ps: Takk for hilsnen venn!

mali-mo sa...

Så masse kjekt her siden sist! tror eg er på vei tilbake i bloggen etter en liten pause ;)

herlig med sånne ryddeøkter når en finner så flotte ting!!! Hadde ikke blitt lei meg over å finne en Tolix under rotet, men her inne i huset er det visst mest bare rot. Akkurat nå estår gangen av en landgang (jepp, det stemmer. En planke), på tvers over bjelkene. Her balanseres matvarer, barn, svigermødre og alt annet som skal inn/ut av huset. Trår en feil står en plutselig i kjelleren 3 meter lenger ned. Litt spenning i hverdagen....

Vakkert selvportrett Bodil, glad for at du ville dele det. Husker fremdeles svært godt det selvportrettet du laget på Voss, også i pastellkritt. Talentfulle jenten. Støtter deg 100% i gjenoppfrisking av tegnetalentet!!!!!!

Og det 6 bilde t i den 6...hahaha. Mine bilder var ikke rett etter keisersnitt, for da var det i hui og hast på intensiv, og barnet så vi ikke igjen på en døgn...men det var noen timer sinere, Og eg NEKTER å vise det. Tar en kopi av deg eg: det 6 i en annen mappe. Smartingen.

Ha en flott tirsdag! Her har solen sendt sine første stråler inn vinduene, det betyr at vinteren er over, solen kommer tilbake og attpåtil har eg bursdag imorgen. Juhuuu!

Lille Persille sa...

Kule søppelbøtter! Hva med å montere "foter" under som tar i mot hvis de tipper? Disse må selvf være litt lavere enn hjulene for at de fortsatt skal rulle:)

Haust sa...

Snadderfine spann, og stolen, den er no berre nydeleg. Du er heldig som har eit eksemplar, skjult av jakker eller ei! :)

Julekorta dykkar var også heilt fantastiske, håper kongen fikk sett kortet sitt... ;)

God helg!