mandag 18. mai 2009

Vossajento vår!


Her er vesle mollemor i bestemor sin Vossabunad. Bunaden nermar seg hundre år, så bunadslivet ber preg av det. Vart derfor større stas dette, for mor og bestemor, enn den som skulle gå med bunaden. Ho syntes nemlig at den var svært gammal og stygg... :-)


Mange hevdar at det må vera så lett å ta bilete av mine born, ettersom dei er så vant med å bli tatt bilete av. Jada, jommen sa eg smør! Her er tre ulike settingar der eg prøvde å ta bilete av dei to samla! Bileta talar vel for seg sjølv...


26 kommentarer:

Simple Lovely sa...

Så herlige!:)

Unknown sa...

Tusen takk! Så snilt "sagt" :) Må innrømme at det var litt rart å se sin egen stue i magasinet, men selvfølgelig morsomt. Også det at fotografen legger merke til ting som ikke jeg ville lagt vekt på, men det er jo det som også gjør det spennende.
Veldig søte barn i bunad! Minste tulla her i huset ble først tatt bilde av da hun tok kveldsbadet i går, så ingen bilder her for å dokumentere hennes første 17. mai. Huff...ikke så lett å få til alt mellom amming, tivoli, is og soving :)

kaimai sa...

Så fantastiske øyeblikksbilder!

Har kost meg med innleggene dine i flere uker nå. Du tar helt unike bilder! Og som grafisk designer må jg berømme deg for butikkprofileringen! Helt kjempelekker! :)

Jannicke sa...

Herlige bilder!!
Datteren din er vakker og ser MEGET bestemt ut ;o)

Jeg prøver meg igjeb jeg :
Du har vel ikke tid på fredag????
Evig optimist!
J.

Nina i Paradiset sa...

*Knis!*
Det der vet jeg alt om!!
Kjempeskjønn bunad da!

Anonym sa...

godt ei proff også sier det - jeg har begynt å legge opp bildene mine til å etterpå klippe og lime med photoshop jeg - Eldstemann har skjønt at det er best å smile pent så blir han fortere ferdig - værre er det med vesla - kan ikke skjønne hvordan det er å kombinere den personligheten som står forann speilet til stadighet for å se om hun er pen med den lua, med di solbrillene eller den hårbøylen og så vil hun ikke være flink å søt på bilder???

Englefryd sa...

Hi hi. Morsomme bilder av flotte barn:-)

Blåbærpai sa...

Hihii! Ei bestemt lita tytta ser ho ut til å vere!
Bunaden er fin og so kult at den er så gammal!Det er vel finaste bunaden som er , vossabunaden!hehee!
Tykte det biletet i midten var knakande fint! Der jenta di lagar hjarte med hendene og guten traskar avgarde! Eventyraktigt!

BO sa...

Ja Vossabunaden er jo sjølvsagt flottast! :-)

Men det er ikkje eit hjarte ho viser...det er anntal isar ho skal eta! 10 stk! :-)Hehehehehehehehheeehe! Da må seiast at ho åt kun ein (rettare sagt ein halv).

mi-rachel sa...

enormt bra uttrykk på jenta di på det første bildet. så ut som en bestemt liten dame.

Tanja sa...

Så fin bunad, og så artig for i år har største jenta her også hatt vossebunad fra oldemor si..
og ja, selv om man tar maange bilder av barna så betyr det ikke at de er mer sammarbeidsvillige... kjenner til den

Kristin sa...

Oh my goodness!!!!!! Adorable!

stjerneglass sa...

Å, herlig!
Så flott med så gammel bunad! Men den kan jo klart ikke måle seg med rosa prinsessekjole, altså. :)

ANETTESHUS.COM sa...

Herlige bilder av glade og oppstemte barn i bunadsstas!!Nydelig:)

Klem Anette:)

GAWO sa...

Liv og røre i bildene dine. Herlig. Det er ikke lett å ta bilder av barn, men sånn skal det være. Til mere moro er det. Vossabunaden err fin og jenten din er en hjerteknuser i den. :-)

Patina-H sa...

So fin ei småtaus i ekta bunad frao Voss ! Som sjølvsagt er den aller finaste :) :)
...og som er ekstra god å få av til kvelden, hi hi :)
Koselige bilder !

mali-mo sa...

Haaahahaaa, herlige vesle mollemoren ;) Hun ser akkurat like "tresk" ut i blikket som en annen liten jente jeg kjenner ;)

Jeg slengte kameraet i vesken igår, og der ble det stort sett liggende. Etter fire forsøk på karusellene hvor lillemalien lekte klovn viet jeg meg til pølsespising isteden. Vi kom aldri så langt som til isen... ;)

Anonym sa...

Vossajentene e allllltid fine i bunad :-)

Putti

Smilla sa...

Fine barn, og selv om ikke komposisjon var perfekt, så var bildene fine likevel :O)
Hver 17. mai har jeg store planer om perfekte bunadsbilder med is, smil og grønne trær, men det klaffer jo aldri!

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

De var da virklig nydelige uansett !! Så fin bunad jenta di hadde og så søt som var !
Jeg digger kjøkkenet ditt, erbegynt å bygge nå og det blir lidingø her også-men med porselensknotter i stedet for håndtak...liker så godt de lyseblå detaljene dine .

~De gode minner i en ny tid~ sa...

Så nydelig jente med flott bunad! Kjenner til problemet med å få ungene til å stille til fotografering he he...la selv ut noen bilder jeg tok på 17.mai,ble ikke noe flotte greier,men barn er jo pene da samme hvordan bilder blir :-)verre med oss voksne ...ha ha ha.

Ha en fin kveld
Klem fra Signe

Anonym sa...

Hehehe. Godt å sjå at du har ein del mindre velukka forsøk innimellom! Søt bunad til snuppo!!

Klem Frøydus

Anonym sa...

Åååå så söta kort.

Kram annica

Fjasevas Huset sa...

hahaha..ja dine barn er med andre ord som alle andres barn:-) man kan aldri planlegge hvordan "ta bilde humøret" er hos dem. Men du så gøy når man først får et blink skudd. Takk gud for digital kamera:-)
Klem

Drømmen om en eplehage sa...

Godt å se det er proffe som har problemer med å få samlet buketten sin til et dugandes bilde.
Klister under skoa hadde vel ikke hjulpet det heller, for da hadde det vel bare vert en rompe i været der de prøver å knyte de av seg. Ja, ja...

Så stas med ett så gammelt arvestykke. Det kunne ikke min pode brukt, for han feiet hele byen med sin finstas på søndag. O salige vaskemaskin sier jeg bare:)

Ha gode dager!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej!

Vilka underbara bilder du alltid lyckas ta! Det är en fröjd att titta in här på bloggen din!

Kram Jes