søndag 7. juni 2009

Emmeline


Mange har sikkert fått med seg at det var skrive om Emmeline i VG fredag. Til dei som ikkje leste artikkelen; Her er link! Kjempekjekt! :-) Klem til deg Emmeline! :-)


I denne artikkelen er Blogglisten nevnt, ang. plassering i forhold til popularitet. Eg hadde faktisk aldri høyrt om denne lista før eg leste dette innlegget i bloggen til Annettes Hus. Denne lista består av bloggar som er registrerte på denne lista -derfor oppmodar eg alle som har blogg til å registrera seg! Eg registrerte meg på fredag, og i dag så kunne eg sjå at bloggen min BO, ligg på 48. plass av dei 100 mest populære bloggane (ja, som vel og merka er registrerte då...). :-)


Kanskje dette var ein ide til Norske Interiørbloggar? Å lage ein URl som kan kopierast i kvar enkelt sin blogg, som ei registrering? (Huffameg, kjære NIB-damer, eg har ingen aning korleis ein gjer dette -heller ikkje om det er av interesse...!). MEN viss mogeleg så kunne ein på denne måten inne på NIB sine sider lett finne dei mest besøkte bloggane, med f.eks. ei 10 på Topp liste? (Sjølvsagt i tillegg til måten det er gjort nå, med dei ulike kategoriane -slik at ein ser kven som har oppdatert). Hadde vore litt greit ettersom det nå er SÅ mange bloggar nå, at eg ikkje klarar å ha oversikten og dermed sikkert går glipp av mange kjekke og dermed ofte populære bloggar!


Jaja, eit lite innspel frå meg på søndagen! Bilete til ære for Green Gate damo Cecilie -som har gitt meg den tvilsomme æra av å ha sett ho på GreenGate sporet... :-)

8 kommentarer:

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan Bo! Kjekt at du skled rett inn på listen! Ikke dårlig blant 4500 registrerte.

Den du er på er dagens trafikk, mens de 100 på topp i nettavisen er basert på trafikken i mai(over 13000 treff i måneden for å komme med), men det visste du kanskje.

Egentlig forstår jeg ikke så mye av hvordan listene utarbeides, har nettopp akket meg litt inne hos Frk.Makeløs om det.... fordi hun har akket seg litt om det før.Les her :
http://frokenmakelos.com/2008/11/02/hvordan-teller-bloggurat/

Bloggurat har en liste, blogglisten en og twingly en...ingen tall stemmer med min teller, så den er nok kaputt i knotten ha ha.

Jeg liker å forstå hvordan saker fungerer her i cyberspace,men dette er helt gresk.
Men så er det jo linker inn til bloggen som teller i den store sammenheng... det forstod jeg etter at så mange plutselig kjørte på med konkurranser der kravet for å være med var å lenke, hehe.

Uansett synes jeg det er bedre med slike lister enn blogganbefalinger, det blir for subjektivt i det store og hele, hva du svarer i et intervjuv vil være forskjellig fra hva jeg anbefaler, slik er det jo bare.

Kos deg i fineværet.
Klem

Prinsesse Elin sa...

Jeg leste også at det var utrekna med tanke på trafikken i mai. Grattis Bo da hadde du god trafikk då:O)

BO sa...

Takk Lisbeth for info! Eg har ikkje så veldig peiling på dette, men forstår ikkje at lista kan vera utrekna på grunnlag av mai månad, ettersom eg registrert meg på fredag...og då var det jo juni??? Blogglisten.no har jo ikkje tilgang til min trafikk før registrering, eller? Enig at dette er litt gresk...heheeheheheh :-)

Ser også at tala ikkje stemmer i forhold til Susnetten min! Jaja, sjit å padda, ekje akkuratt så nøye da! :-)

Kos dåke begge to!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Nei altså, den du ligger på er dagens liste/siste døgns trafikk, mens topp 100 som nettavisen lanserte forrige dagen er basert på mai måned, see???

Nå måtte jeg inn der for å forsikre meg om at jeg hadde rett hihi, dagens liste er jeg på noe og 60 plass, mens for hele mai er jeg 83 eller noe i den dur.

Anyways, skulle likt å forstå disse metamålingene,jeg har også susnet, lurer på om statcounter er bedre og gir forståelige tall, de store it-folka bruker nemlig den... men som du sier shit au... helt til neste gang jeg lurer, latter her!

Solveig sa...

hei hei!
fikk tips om innlegget ditt:)

vi har faktisk jobbet litt med dette listestyret bak kulissene:) vi har jo med vilje holdt oss på et svært utpreget hobbynivå på nib, noe design og utforming av bloggen skal bære preg av:)

vi har noe på lur, en midlertidig løsning, mens vi vurderer om vi skal begynne med et slikt toppsystem.

grattis med rett inn på listen! fortjent, fortjent!!

Emmeline sa...

Heisann og hoppsann Bo.

Rørende å lese dette innlegget..Jeg bare smiler for meg selv. Tusen takk skjønne deg;)
Her sitter jeg midt i natten og burde sove, men måtte bare se om det var noe nytt på det elendige nettet her, og der oppdaget jeg denne koselige overskriften;)

Jeg er jo HELT på sidelinjen her i bloggverdenen for tiden, men oppdager jo at MYE skjer. Litt merkelig å invitere hele Norges land inn på siden min akkurat nå når jeg ikke blogger...For første gang på to år, men skitt au. De kommer vel tilbake de som vil, og er tålmodige.

GreenGate kan nok takke deg for sin popularitet jepp--- Det er faktisk tilfelle at du satte meg på sporet, noe som jeg nok ikke bør si til min bedre halvdel. Hehehehe. Eller kanskje jeg absolutt bør skylde på deg???? Så kan du kanskje ta ansvaret?
I disse dager ligger det to filleryer på vent til meg der hjemme, og gjett hvem satte meg på det sporet???

Her hos meg går det sin skeive gang med MYE trening og MYE grønnsaker og veiing i morgen. Minus 3 første uke er jo et supert resultat som dermed fører med seg en EKSTREM usikkerhet foran morgendagens veiing. Vil det bli like bra? Vil det kanskje gå feil vei istedet??

Jeg har forøvrig også møtt en superkoselig dame her som satt i resepsjonen og viste frem sin skjønne datter på takkekort som du hadde redigert. Bruden gikk med røde sjøstøvler og rød og hvit paraply på siste siden, og det var virkelig et FANTASTISK flott BO-produkt. Som alltid....

Hils alle kjente og kos deg. Jeg kommer sterkere tilbake. Gode klemmer;)

Katrine K sa...

Fant akkurat bloggen din, du har så mange vakre fotografier, skal komme innom igjen, takk for inspirasjon!

Anonym sa...

Heisan Bo!

Jeg er en Oslo jente med stor interesse for interiør men uten egen blogg. Har lest blogger i ca 2 år. Nå merker jeg at det er blitt så mange at jeg ikke orker å lete etter de gode. Ser at jeg henger med på de samme jeg har lest en stund. Karna, Emmeline; Molly, Mias landliv, Den gode feen, Bo osv. Vanskelig å holde tritt med hvilke av de nye som er bra. Synes det er UTROLIG mange dårlige også som er inne på NIB. Har også endel svenske favoritter. Er enig at det hadde vært kjekt å få n topp10 eller topp 20 liste. Ser at jeg ser på linkene til de bloggene jeg leser fast for jeg anser at disse har god smak. Klem fra Kristin